Support: svar på vanliga frågor (FAQ)

Lite bakgrund

För att kunna använda systemet måste du vara registrerad som användare av din arbetsgivare. Den vanligaste orsaken till att en användare inte kan logga in beror på att arbetsgivaren ännu inte hunnit registrera nya användare, att något blivit fel i registreringen eller att din anställningsform inte omfattar tillgång till portalen. OBS! Det är endast via din arbetsgivare du kan bli registrerad som användare.

Gör så här

Kontakta din arbetsgivare, normalt sett din personalavdelning, och fråga om du är registrerad i Mybenefit. Om du inte är registrerad måste du be din arbetsgivare att göra detta. När du är registrerad bör du kunna logga in.

OBS! Det är vanligt att inregistrering sker via filinläsning vid förbestämda tidsintervall. Först när denna filinläsning är genomförd kommer du kunna logga in.

Om din arbetsgivare konstaterat att du är inregistrerad ber vi dig att:

  1. Fråga din arbetsgivare om ditt Mybenefit-ID. Du behöver nämligen ditt Mybefit-ID när du kontaktar vår support
  2. Kontakta vår support på support@mybenefit.se för att få hjälp att lösa problemet.
När du kontaktar vår support måste du uppge:
  • Ditt Mybenefit-ID (du måste ha  detta för att vi ska kunna hjälpa dig)
  • Namn på din arbetsgivare
  • Om du loggar in via länk från din arbetsgivares Intranät eller annat internt system ber vi dig informera om detta.
  • Om du loggar in via mobilapp ber vi dig uppge om du använder en telefon med iOS (Appletelefon) eller telefon med Android
  • Om du inte använder mobilapp ber vi dig ange att du loggar in via en webbläsare och i så fall gärna vilken webbläsare du använder (exempelvis: Chrome, Edge, Safari, etc.)

Har du friskvård via Epassi och har frågor om friskvård eller ditt friskvårdsbidrag? Klicka in på Epassis hemsida eller kontakta supporten på  telefon: 08-555 172 20. Öppettider 08:30 till 17:00, lunchstängt 11:45 till 13:00

Hemsida: www.epassi.se

Max Matthiessens support hjälper dig med tekniska frågor och inloggningsproblem när det gäller Max Matthiessens webbtjänster. Övriga frågor tar du med din finansiella rådgivare eller finansiella administratör.

Mejl: support@maxm.se

Webbadress till support: https://maxm.se/4_3.php

Öppettider
Helgfria vardagar: 08.00-17.00 (08.00-16.00 juni till augusti)
Stängt tisdagar mellan: 11.30-13.00

keyboard_arrow_up